Bæredygtigt byggeri
Vores samfund udvikler sig med voldsom hast, vores forbrug af jordens naturlige ressourcer vokser fortsat, og vi bliver flere og flere mennesker, der skal bosættes. Men hvordan sikrer vi, at vi kan fortsætte med at bygge og udvikle på en måde, der ikke skader kloden? Hvordan skaber vi bæredygtigt byggeri, der holder i flere generationer? Hvilke rammebetingelser skal ændres for, at mere byggeri bliver bæredygtigt? Hvordan genanvender vi de bygninger og materialer, vi allerede har?
Dette er alt sammen vigtige spørgsmål, som videns- og visionsgruppen ‘Bæredygtigt byggeri’ stiller skarpt på. Medlemmer bliver udfordret og inspireret af stærke oplægsholdere, cases fra ind- og udland, og inspirationsture, ligesom der er rum til at udveksle viden om og idéer til, hvordan vi kan bygge mere bæredygtigt.
Frank Jensen fortæller
Kommende møder
Alle møder afholdes i Jyllands-Postens domicil – Mediebyen 3, 8000 Aarhus C – med mindre andet er nævnt.
Tidligere møder
*Et medlemskab giver adgang til de fem årlige møder i din videns- og visionsgruppe samt forskellige arrangementer på tværs af videns- og visionsgrupperne. Prisen for medlemskab er kr. 25.000 ex. moms. pr. år.
Om Frank Jensen
Flere videns- og visionsgrupper
Arbejdsmarkedets udfordringer
Mødeleder Nina Smith
Én udfordring overskygger alle andre på det danske arbejdsmarked i de kommende år: Manglen på kvalificeret arbejdskraft. En analyse viser, at der vil mangle omkring 90.000 personer på […]
Det geopolitiske marked
Mødeleder Charlotte Flindt Pedersen
Krigen i Ukraine var et kollektiv chok for mange i især Europa. Stigende inflation, øgede energipriser og faldende efterspørgsel kom pludseligt efter en periode, hvor […]
Fødevarer
Mødeleder Henrik Vinther Olesen
For tiden er fødevareindustrien nok en af de brancher, der oplever den kraftigste udvikling. Forbrugernes efterspørgsel ændrer sig, og et stigende behov for bæredygtige produkter skaber nye krav for innovation […]
Energi
Mødeleder Steen Stavnsbo
Danmark skal i mål med en 70 % reduktion af den samlede CO2-udledning. Vi har nået de første 40 %, men alt tyder på, at det sidste stræk kommer til at […]
Globale handelsstrømme
Mødeleder Erik Østergaard
De seneste år har vi oplevet, hvor sårbare vores værdikæder kan være over for globale kriser som coronapandemien, krigen i Ukraine, sikkerhedsudfordringer i Det Røde Hav og blokeringen af Suezkanalen. […]
Børn og digitalisering
Mødeleder Stine Liv Johansen
Vores børn har knapt lært at gå, før de sidder med deres første tablet, og fra da af bliver deres digitale liv bare mere og mere omfattende. […]
Arbejdsmarkedets udfordringer
Mødeleder Nina Smith
Én udfordring overskygger alle andre på det danske arbejdsmarked i de kommende år: Manglen på kvalificeret arbejdskraft. En analyse viser, at der vil mangle omkring 90.000 personer på […]
Aarhus 2040
Mødeleder Laura Hay Uggla
Aarhus forandres hele tiden. Visioner er der nok af, og de seneste år har mange markante projekter sat deres præg på, hvordan Aarhus ser ud – og kommer […]
Grow-up – den svære vej fra
start-up til scale-upMødeleder Christian Schwarz Lausten
Det er dokumenteret i masser af undersøgelser, at vi i Danmark er ganske gode til at etablere nye virksomheder (og Region […]
Ledelse i civilsamfundet
Mødeleder Paul Natorp
Alle taler om det, alle kan se mulighederne, alle vil være en del af det – civilsamfundet er elsket af politikere, virksomheder, organisationer og af de millioner af […]
Jylland i vækst
Mødeleder Laura Hay Uggla
Jylland er begunstiget af byer, virksomheder og institutioner som de seneste år har skabt udvikling og vækst på blandt andet beskæftigelse og økonomi. Men er vi gode […]
Bæredygtigt byggeri
Mødeleder Frank Jensen
Vores samfund udvikler sig med voldsom hast, vores forbrug af jordens naturlige ressourcer vokser fortsat, og vi bliver flere og flere mennesker, der skal bosættes. Men hvordan sikrer vi, […]
Detail 2030
Mødeleder Martin Lyngaa Simonsen og Jesper Drachmann
Detailmarkedet er i en rivende udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til butiksoplevelsen, medarbejdernes viden og niveauet af oplevet service, når de besøger butikkerne. Og […]